Pozycjonowanie WordPress czyli inaczej podnoszenie pozycji strony w wyszukiwarkach jest jednym z kluczowych działań, które musi podjąć każdy właściciel serwisu internetowego. Skuteczne działania pozycjonujące sprawią, że serwis będzie wyświetlał się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych fraz i tym samym pozyskiwał nowych odbiorców. Chcąc pozyskać większy ruch na stronie konieczne jest poświęcenie czasu na pozycjonowanie. Co jednak istotne to fakt, że wiele skutecznych działań poprawiających pozycję strony w wyszukiwarce można wykonać zupełnie samodzielnie. Bez pomocy specjalistów można zoptymalizować witrynę i wpłynąć na pojawienie się większego ruchu na serwisie. Prezentujemy o czym w szczególności pamiętać podczas pozycjonowania serwisu internetowego.
Wykonanie audytu strony
Pozycjonowanie WordPress warto rozpocząć od wykonania audytu samej strony internetowej. Pomoże on w określeniu, które elementy wymagają szczególnej uwagi i na których należy się skupić, aby osiągnąć bardzo dobre efekty związane z konkretnym działaniem. Do przeprowadzenia audytu warto wykorzystać profesjonalne narzędzia. Dostępne rozwiązania to Senuto, SEMrush, Ahrefs, Google Analytics czy Google PageSpeed Insights. Każde z tych narzędzi ocenia trochę inne elementy witryny i wskazuje wszystkie nieprawidłowości, które wpływają na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie jest działaniem długoterminowym
W przypadku pozycjonowania należy pamiętać o tym, że jest ono długoterminowym działaniem. Poprawa pozycji strony w wyszukiwarkach wymaga nawet wielu miesięcy podejmowania regularnych działań. Dlatego też pozycjonowanie WordPress powinno być odpowiednio zaplanowane, a same efekty odpowiednio mierzone. Określenie dokładnego planu działania będzie bardzo korzystne i wpłynie na osiąganie lepszych efektów w związku z pozycjonowaniem witryny. Sprawi, że poprawa jej pozycji w wyszukiwarkach będzie jak najbardziej możliwa i strona będzie przyciągała wielu nowych odbiorców.
Pamiętaj o treściach
Obecnie pozycjonowanie stron internetowych opiera się w głównej mierze na wykorzystaniu wysokiej jakości treści, które zawierają odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi. Wybranie tych można ułatwić sobie poprzez takie narzędzia jak planer słów kluczowych Google Ads czy np. Senuto. Rozwiązania te wskazują, które słowa kluczowe są najpopularniejsze i pozwalają na wybranie odpowiednich dla prowadzonego przedsiębiorstwa.
Wartościowe treści można umieszczać między innymi w zakładce Blog. Jeżeli prowadzisz stronę firmową to na blogu możesz dzielić się informacjami z branży czy poradnikami z obszaru związanego z przedsiębiorstwem. Dzięki temu możliwe będzie publikowanie wielu artykułów, które wpłyną na pozycję strony w wyszukiwarkach i sprawią, że serwis będzie atrakcyjny dla odbiorców. Będzie pozwalał na zdobywanie nowej wiedzy i dzięki temu będzie o wiele chętniej odwiedzany. Również wyszukiwarka Google po analizie treści podniesie pozycję witryny w wyszukiwarce.
Przy tworzeniu treści na stronę warto skorzystać z popularnej wtyczki Yoast SEO. W przypadku stron opartych o WordPress jest to podstawowe narzędzie, które wspomaga działania związane z pozycjonowaniem. Wtyczka pomaga w prawidłowym wykorzystaniu słów kluczowych, wskazuje czy zdania są odpowiedniej długości oraz czy słownictwo jest wystarczająco zróżnicowane. Dzięki temu pomaga w tworzeniu treści, które są przyjazne dla wyszukiwarek i samych użytkowników.
Pozyskiwanie linków
Bardzo istotne z punktu widzenia pozycjonowania jest także pozyskiwanie wartościowych linków dla strony. Pozycjonowanie WordPress w dużym stopniu polega na tym, aby pozyskiwać wartościowe odnośniki do witryny. Muszą tym samym pochodzić ze stron, które przez wyszukiwarkę są uznawane za wiarygodne. Takie narzędzia jak Ahrefs czy Majestic umożliwiają zdobycie informacji na temat wszystkich linków prowadzonych do witryny. Dzięki temu można określić ich ilość oraz źródło pochodzenia i w razie potrzeby pozyskać nowe linki. W ten sposób uda się poprawić pozycję witryny w wyszukiwarkach.