Jak zarobić na Instagramie to często pojawiające się pytanie u osób, które działają na platformie i posiadają już pewną grupę obserwujących. Kilka tysięcy followersów na platformie budzi pytania czy to już jest moment, w którym można nawiązać współpracę z markami i rozpocząć czerpanie profitów z tego rodzaju działalności. Obecnie sposobów na monetyzowanie swojej działalności na Instagramie jest naprawdę wiele, a marki i agencje reklamowe coraz chętniej nawiązują współpracę nawet z mikroinfluencerami. W związku z tym możliwości zarabiania są coraz łatwiej dostępne dla wielu osób i zainteresowanie się nimi może mieć jak najbardziej sens i dawać dobre efekty. Wystarczy jedynie zadbać o odpowiedniej jakości treści, a marki same będą się odzywać.
Wysoka jakość treści to podstawa
Osoba chcąca prowadzić działalność na Instagramie powinna skoncentrować się przede wszystkim na tym, aby publikować wysokiej jakości treści. Zdjęcia muszą być wysokiej jakości, a dodatkowo powinny być interesujące dla odbiorców i prezentować się znakomicie. Tylko w takiej sytuacji będą faktycznie budziły zainteresowanie i będą prezentowały się bardzo dobrze. Odbiorcy chętniej obserwują profile, które publikują ładne i ciekawe treści. Na samym początku wystarczy przede wszystkim smartfon z dobrej jakości aparatem, który umożliwi wygodne publikowanie dobrej jakości treści na platformie. Dopiero w późniejszym czasie warto zastanowić się nad zakupem lustrzanki, która jeszcze bardziej podniesie jakość treści i wpłynie na ich jeszcze lepszą prezencję.
Współpraca z markami
Podstawowy sposób na to jak zarobić na Instagramie to nawiązanie współpracy z renomowanymi markami. Pozwalają one w zależności od rodzaju kampanii i popularności influencera na zarobienie kwot sięgających nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Nawiązanie współpracy z marką jest bardzo dobrym pomysłem na to, aby monetyzować swoją działalność w mediach społecznościowych. Należy tutaj jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach:
- Dokładne czytanie umów – współpraca najczęściej odbywa się w oparciu o umowę. W tej sytuacji konieczne jest bardzo dokładne zapoznawanie się z zapisami w umowie. W razie konieczności warto skonsultować dokument z prawnikiem, który wyjaśni wszelkie nieścisłości i pozwoli uniknąć podpisania bardzo niekorzystnego dokumentu.
- Przyjmowanie współprac dostosowanych do profilu – osoby publikujące na Instagramie bardzo często otrzymują propozycję współprac, które nie pasują do treści publikowanych na blogu. Takie propozycje warto od razu odrzucać. Promowanie na blogu podróżniczym produktów finansowych nie będzie bowiem wyglądało najlepiej.
- Nie warto przyjmować zbyt wielu współprac – chęć zarobienia na publikowaniu postów sponsorowanych może być bardzo kusząca, ale warto pamiętać o tym, aby nie przesadzać z ilością postów sponsorowanych. Zrobienie z profilu tablicy reklamowej prowadzi bowiem do odstraszenia odbiorców i niechęci marek do współpracy z takim twórcą. Odpowiednie wyważenie jest kluczowe.
- Doprecyzowanie kwestii wycen – zawsze należy pamiętać również o tym, aby jeszcze przed rozpoczęciem kampanii doprecyzować wszystkie kwestie związane z wyceną konkretnej pracy. Warto doprecyzować sposób rozliczenia oraz czy kwota będzie brutto czy netto. W ten sposób można uniknąć późniejszych nieporozumień i nawiązać współpracę na bardzo uczciwych warunkach.
Promowanie własnych produktów
Sposobem na to jak zarobić na Instagramie może być również promowanie własnych produktów. Coraz więcej influencerów decyduje się na założenie własnego sklepu, na którym oferowane są wyprodukowane przez nich towary. Takie działanie może być bardzo korzystne i prowadzić do dużych korzyści finansowych. Wymaga jednak bardzo dużego zaangażowania i przede wszystkim stworzenia własnego sklepu internetowego, na którym będą oferowane konkretne produkty. Konieczne jest także prawidłowe wybranie oferowanego asortymentu, aby dopasować ten pod potrzeby konkretnych odbiorców. Ten sposób zarabiania kierowany jest przede wszystkim do większych twórców, którzy posiadają aktywną społeczność i kapitał pozwalający na wystartowanie z biznesem.