Audyt SEO, co to jest?

Audyt SEO to coraz powszechniejsza usługa, na którą decyduje się coraz większa liczba właścicieli stron internetowych. Sporządzenie audytu skutkuje utworzeniem dokumentu, w którym wyszczególnione są dokładne zalecenia, uwagi oraz porady odnoszące się do konkretnej strony internetowej. Zastosowanie się do wszystkich wytycznych pozwala na jeszcze skuteczniejsze wykonywanie działań SEO i poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego też osoby pragnące wypromować swoją stronę internetową i prowadzony biznes powinny skoncentrować się w głównej mierze na tym, aby zlecić wykonanie audytu w ręce specjalistów. Dzięki temu możliwa będzie poprawa pozycji strony w wyszukiwarkach i osiągnięcie znakomitych efektów w związku z jej prowadzeniem.

Jakie są cele audytu SEO?

Audyt SEO skupia się za każdym razem na kilku najważniejszych kwestiach związanych z konkretną stroną internetową. Cele audytu bez względu na firmę, która takowy przeprowadza najczęściej są dość podobne:

  • Przegląd wszystkich wpływających na SEO elementów na konkretnej witrynie.
  • Ocena optymalizacji oraz dostosowania elementów kluczowych z punktu widzenia SEO.
  • Wskazanie mocnych oraz słabych punktów związanych z kwestiami optymalizacji danej strony.
  • Udzielenie porad z zakresu poprawy optymalizacji konkretnego elementów.
  • Zdefiniowanie problemów związanych z dostosowaniem strony do wytycznych dla webmasterów.

Prawidłowe skorzystanie z audytu przekłada się na zdecydowanie lepszą optymalizację witryny internetowej. Ma to bardzo duże znaczenie z uwagi na to, że wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania wpływa na większą liczbę odwiedzin. Dostosowanie witryny do obecnych standardów wpływa na jej przyjazność dla użytkownika, ale również dla robotów indeksujących.

Kiedy zlecenie audytu ma sens?

Dla uzyskania najlepszych efektów warto zlecić przeprowadzenie audytu w odpowiednim momencie. Audyt SEO wykonany w odpowiednim czasie będzie bardzo korzystny i wpłynie na zadowolenie z uzyskanych w ten sposób efektów.

Audyt wbrew pozorom warto przeprowadzić już na etapie tworzenia strony internetowej. Specjalista SEO już po zobaczeniu makiety strony www będzie w stanie przygotować uwagi dla programistów. Dzięki temu na bardzo wczesnym etapie można będzie uniknąć wielu błędów, które w przyszłości skutkowałyby kiepską optymalizacją witryny i będą wpływały na jej gorsze działanie. Warto pamiętać, że tego rodzaju audyt jest skuteczny jedynie w sytuacji, gdy zostanie sporządzony przez wykwalifikowanego specjalistę. Tylko bardzo dobry ekspert od SEO będzie w stanie na tak wczesnym etapie będzie w stanie przeanalizować witrynę. Warto jednak zdecydować się na audyt już na tym etapie, gdyż niektóre z błędów będą później niemożliwe lub bardzo trudne do wyeliminowania.

Audyt może zostać przeprowadzony również po utworzeniu strony internetowej. To właśnie ten wariant jest najczęstszy. Wielu właścicieli stron internetowych uważa, że jest to najlepszy moment na przeprowadzenie analizy optymalizacji. Tego rodzaju audyt ma jednak sens tylko w sytuacji, gdy właściciel faktycznie dysponuje środkami na wprowadzenie zmian i jest do nich chętny. Wprowadzenie proponowanych zmian może być bardzo korzystne i może dawać naprawdę świetne efekty, a zatem zdecydowanie się na tego rodzaju działanie może mieć sens.

Bardzo często audyt SEO jest wybierany w przypadku przebudowy witryny internetowej. Wprowadzenie gruntownych zmian, jak na przykład zmiana wyglądu sprawiają, że wielu właścicieli postanawia również zadbać o jeszcze lepszą optymalizację strony. Audyt w takiej sytuacji skupia się głównie na analizie szans, zagrożeń oraz słów kluczowych, które można wykorzystać do tego, aby poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania dla nowej witryny.

Kolejna sytuacja, w której można zdecydować się na audyt dotyczy otrzymania kary od wyszukiwarki. Na skutek nieprzemyślanych decyzji i działań może dojść do sytuacji, w której to algorytmy wyszukiwarki postanowią ukarać stronę internetową i obniżyć jej pozycję. W takiej sytuacji audyt koncentruje się przede wszystkim na możliwie sprawnym usunięciu konkretnego problemu i anulowaniu kary.

Ostatnia sytuacja, w której wykonywany jest audyt to rozpoczęcie pozycjonowania witryny przez agencję SEO. W takiej sytuacji, aby w ogóle przystąpić do konkretnych prac niezbędne jest wykonanie audytu, który pozwoli ocenić potencjał witryny i opracować skuteczną strategię pozycjonowania. Sporządzony w odpowiedni sposób audyt powinien koncentrować się na wszystkich elementach witryny oraz ewentualnej ocenie działań podjętych przez poprzednią agencję, która odpowiedzialna była za pozycjonowanie.

Jak wygląda audyt SEO?

Ciężko wskazać jeden szablon dla audytu SEO. W większości przypadków specjaliści SEO korzystają z własnych doświadczeń i wiedzy i w oparciu o te sporządzają konkretny dokument wraz z oceną poszczególnych elementów. Audyt najczęściej jednak jest dokumentem tekstowym, który w kolejności opisuje poszczególne analizowane elementy strony internetowej wraz ze wskazaniem zmian, które należy wprowadzić. Audyt SEO dzięki temu może być łatwy do zrozumienia również dla osób, które nie posiadają rozbudowanej wiedzy technicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *